پورتال همایش های دانشگاه رازی
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • آرشیو مقالات
  • گالري عکس
  • آیین نامه ها و فرم ها
  • لینک های مرتبط
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید
  4. مقاله روش اجرایی پژوهش مشارکتی میان گروهی منطبق با نظام نوین ترویج ( با تاکید بر فرهنگ جهادی)
عنوان رویداد : همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید
تاریخ برگزاری : 06 اسفند ماه 1399

روش اجرایی پژوهش مشارکتی میان گروهی منطبق با نظام نوین ترویج ( با تاکید بر فرهنگ جهادی)

The executive method of intergroup participatory research in accordance with the new system of promotion (with emphasis on jihadi culture)
نویسندگان :

رضا تاج آبادی ( مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی ) , مهدی فراهانی ( مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی ) , مجتبی نجمی ( مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی )

دانلود فایل   

چکیده

نا کار آمدی نظام ارتباطی مناسب بین تحقیق ترویج و بهره برداران موجب عدم انطباق فعالیتهای آموزشی - تحقیقی و ترویجی با مشکلات؛ نیازها و اولویتهای کشاورزان و در نتیجه کاهش ضریب نفوذ فعالیتهای فوق در رفتار و عملکرد تولیدی آنان گردیده است . لذا نویسندگان در ارائه این روش ، ضمن بررسی مشکلات موجود و ارائه راه حلهای مورد نظر ؛ یک رهیافت اجرایی و عملیاتی را از پایین ترین سطوح در چهار چوب نظام نوین ترویج طراحی و پیشنهاد نموده است که یک تمرین عملی گفتگو و تعامل در جهت بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راه حل و اقدام عملی برای رفع آنها می باشد. برنامه ریزی غیر متمرکز و از پایین به بالا و احصاء و حل مشکلات منطقه ای و محلی مرتبط با کشاورزی و مشارکت و تعامل فعال کشاورزان در تمامی مراحل در کنار محقق؛ مروج و کارشناسان اجرایی از خصوصیات اجرای این روش به عنوان یک راه کار انقلابی و مردم گرا و مشارکتی مبتنی بر تفکر جهادی همه با هم می باشد . برخی ا ز فواید اجرای این روش به شرح ذیل می باشد. - مشارکت فعال کشاورزان در تمامی مراحل ( تشخیص مشکلات، راه حل یابی و اجرای پروژه ها) - افزایش دانش آگاهی و فرهنگ خود باوری کشاورزان در رابطه با شناخت, اولویت بندی، راه حل یابی و حل مشکلات و مسائل مربوط به خود. - نزدیکی دیدگاه های، مروجین ، محققین, بهره برداران و کارشناسان در رابطه با مشکلات و مسائل مرتبط با بخش کشاورزی. - تاکید بر نیاز سنجی و برنام ریزی محلی و منطقه ای و از پایین به بالا. - برطرف شدن نیازها و مشکلات محلی بهره برداران. - برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه محققین با بهره برداران و مزارع تولیدی آنها .

کليدواژه ها

پژوهش میان گروهی ، نظام نوین ترویج ، کشاورزان ، بهراه برداران کشاورزی .

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مهدی فراهانی , 1399 , روش اجرایی پژوهش مشارکتی میان گروهی منطبق با نظام نوین ترویج ( با تاکید بر فرهنگ جهادی) , همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید

برگرفته از رویداد



همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید
تاریخ برگزاری : 06 اسفند ماه 1399


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی تأثیر گونه زالزالک بر شاخص های تنوع در توده طبیعی گونه قره قاج(Anagyris foetida L)
  • موانع و فرصت های جهش تولید در بین گلخانه داران شهرستان کرمانشاه
  • واکاوی عوامل مؤثر در ايجاد آرمان شهر انسانی ( همسو با فرهنگ جهش تولید) از منظرامام علي(ع) با رویکردی بر کلام آنحضرت در نهج البلاغه
  • امکان یابی کشت و بررسی مواد مؤثره موجود در زعفران تولید شده در منطقه جلالوند (استان کرمانشاه)
  • مولفه ها و مبانی اقتصاد مقاومتی (جهاداقتصادی) در سیره عملی امام رضا (ع)
  • بررسی نقش جهش تولید با رویکرد اقتصاد مقاومتی
  • بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر عملکرد سازمانی در سازمان جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه
  • بررسی مدل های تاب آوری اجتماعی در نظام بهره برداری خانوادگی (با تأکید بر افزایش تولید در برابر تغییرات اقلیم)
  • اهمیت استفاده از منابع ژنتیکی بومی زیتون به منظور معرفی رقم داخلی
  • بررسی تاثیرانواع مالچ پلاستیکی و جهش توليد در روش کشت گوجه فرنگی
  • تماس با ما


    نشانی: کرمانشاه، طاق بستان، خیابان دانشگاه، دانشگاه رازی
    تلفن: ۶-۳۴۲۷۷۶۰۵-۰۸۳
    کدپستی: ۶۷۱۴۴۱۴۹۷۱
    پست الکترونیکی: info@razi.ac.ir
    مدیر تارنما: webmaster@razi.ac.ir

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه رازی کرمانشاه می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]