
جهش توليد وچگونگي ارتقاء فرهنگ كار
Leap in production and how to promote work culture
نویسندگان :
فائقه شرافتخواه آذری ( جهادکشاورزی اردبیل )
چکیده
تولید یا فرآوری، از اصطلاحات علم اقتصاد، به معنی تهیه کالا و خدمات مورد نیاز با استفاده از منابع و امکانات موجود است؛ و بر دو نوع است، تولید مداوم و تولید متناوب. فعالیّت تولیدی سلسله اقداماتی است که برای تبدیل منابع به کالاهای مورد نیاز صورت میگیرد. واژه Production در لغت به معانی استخراج، فراورده، محصول، کار، عمل، نتیجه، ارائه و تولید آمدهاست.تولید یا ساخت نام صنعت بسیار مهمی ست که از ماقبل تاریخ ایجاد شد. شاید بتوان تولید را اولین صنعت بشر دانست. نیاز به تولید، منجر به پیشرفت تمام رشتههای مهندسی شد.فعالیّت تولیدی سلسله اقداماتی است که برای تبدیل منابع به کالاهای مورد نیاز صورت میگیرد.در اقتصاد، خلق مطلوبیت از طریق فعالیت انسانی است. تولید از نظر علم اقتصاد، دربردارنده خلق اشیا توسط انسان نیز هست؛ ولی شامل دیگر فعالیتهای خدماتی، چون حفاظت و نگهداری، پاکیزهسازی و ... هم میشود.کار از عوامل تولید است که تمامی فعالیت های انسان به ویژه در حوزه اقتصاد، اعم از فکری، برنامه ای، یدی، تخصصی و غیرتخصصی برای تولید ثروت را دربرمی گیرد و موجب تعالی جامعه، تقویت روابط اجتماعی، برآورده شدن نیازهای جامعه، تزکیه نفس، جلوگیری از مفاسد اجتماعی و… می شود.کليدواژه ها
فرهنگ كار- توليدکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1399 , جهش توليد وچگونگي ارتقاء فرهنگ كار , همایش ملی فرهنگ جهادی و جهش تولید
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه رازی کرمانشاه میباشد.