
مدلسازی و بهینهسازی فرآیند احتراق در یک موتور هواپیما توسط دینامیک سیالات محاسباتی CFD
Modeling and optimization of combustion process in an aircraft engine by computational fluid dynamics ( CFD )
نویسندگان :
هومان روحانی ( دانشگاه پیام نور )
چکیده
در این مدل سازی هدف شبیهسازی محفظه احتراق موتور هواپیما با استفاده از نرم افزار Ansys 2020 بر اساس دینامیک سیالات محاسباتی CFD و معادلات ترمودینامیکی و قوانین حاکم بر آن به کمک شرایط مرزی انجام شده بهمراه ارائه یک مدل بهینهشده با توانایی و کیفیت بسیار بالا میباشد . سوخت مورد استفاده ناشی از احتراق متلاطم در شبیه سازی محفظه موتور ، گاز متان بوده که خواص مشابه سوخت جت را دارا میباشد ، با توجه به نتایج حاصله از این شبیه سازی به کمک دیاگرامها و اشکال بدست آمده میتوان مدل سازی را بهینه نموده و در نتیجه باعث افزایش نیروی Trust موتور هواپیما و افزایش راندمان موتور تا 10 برابر مدل اولیه و یا بالاترگردد . نتایج این تحقیق همانا کاهش مواردی همچون آلایندگی - خوردگی سیستم - هزینههای بالای سرویس و نگهداری - اثرات نامطلوب بر محیط زیست و افزایش مواردی همچون بالابردن کیفیت موتور - دوام و کارکرد بسیار مناسب - ایمنی پرواز - راندمان کار بالا و آسان سازی تعمیر و نگهداری میباشد .کليدواژه ها
مدلسازی ، دینامیک سیالات محاسباتی ، احتراق ، موتور هواپیماکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1400 , مدلسازی و بهینهسازی فرآیند احتراق در یک موتور هواپیما توسط دینامیک سیالات محاسباتی CFD , دهمین کنفرانس ملی کاربرد CFD در صنایع شیمیایی و نفت
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه رازی کرمانشاه میباشد.